29 - Nov - 2023

Dansen op Ithaka

Meer dan 10 jaar geleden leerden De Dansers en Ithaka elkaar kennen. Sindsdien bezoeken leerlingen één keer per schooljaar een dansvoorstelling van De Dansers. Ook kunnen leerlingen deelnemen aan een Maaktraject. Daarin werken ze samen met docenten van de Dansers aan een eigen voorstelling die meestal ook aan docenten wordt geshowd.

Here comes your own content.

Waarom dansen zo bij Ithaka past?

Goed cultuuronderwijs verbindt, schuurt, prikkelt en verwondert. Het zet aan tot nadenken over jezelf, de ander en de wereld om je heen. Het levert daarmee een essentiële bijdrage aan de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen

Josephine van Rheenen, artistiek leider en choreograaf bij De Dansers, brengt het ook mooi onder woorden:

“Dansen betekent je energie en intuïtie laten stromen. Naar dans kijken betekent een emotioneel verhaal mee-maken met je eigen fantasie en belevingswereld. Aan een dansvoorstelling werken betekent vertrouwen, samenwerken, verantwoordelijkheid nemen en je kwetsbaar opstellen naar elkaar en je publiek. Dit is wat we delen met anderen – kinderen, jongeren en volwassenen – in onze educatie.”

Video: Ithaka leerlingen bij de voorstelling Hotel Hierwaardaar van De Dansers en Het Filiaal:

Op naar vier jaar verder samen dansen!

Wij zijn erg blij met dit partnerschap, dus: wij hebben deze maand ons partnerschap met de Utrechtse dans- en muziek groep De Dansers met 4 jaar verlengd!

Contactpersonen

Petra Eijndhoven, Ithaka
Sanne Wichman, De Dansers - www.dedansers.com

Ook interessant

Ben je een oud-leerling van LRC en vind je het leuk om de huidige leerlingen te vertellen over je studie? Kom dan ook op woensdag 6 maart 2024!

Lees verder

Verhalen en poëzie zijn prachtige middelen om emoties, gebeurtenissen en levenswijsheden mee te uiten. Genieten van de schoonheid van taal! Hoe doe je dat als je nog een nieuwe taal leert? En misschien nog helemaal niet zoveel woorden kent?

Lees verder

Bij NUOVO Scholen vinden we oprecht contact en verbinding belangrijk. Vandaag gaan we in gesprek met één van onze medewerkers: Jeske Weerheijm, die sinds januari 2017 werkt als Expert maatschappij en docent Geschiedenis op UniC: ‘Het onderwijs is me met de paplepel ingegoten’

Lees verder