De examenuitslag is bekend!

Na iets meer dan 2 weken spanning werd gisteren de uitslag bekend; de examenleerlingen kregen hun uitslag en aansluitend was er een gezellige borrel in onze aula.

Donderdag 9 juni, een datum waar velen van ons de afgelopen weken ontzettend naartoe geleefd- en gewerkt hebben: de examenuitslag.

's Morgens om 8 uur werd de zogenoemde normering bekend, waarna in alle systemen de behaalde resultaten omgezet werden naar daadwerkelijke cijfers. Aan de hand van alle cijfers werd duidelijk of een leerling geslaagd was. Wanneer dit niet het geval was, gingen diverse docenten, coördinatoren en conrectoren met elkaar om de tafel om samen te puzzelen, met als doel een advies te formuleren voor de leerling waardoor hij/zij alsnog zou kunnen slagen.

Leerlingen konden vanaf half 2 gebeld worden, wat voor de nodige spanning zorgde en na het verlossende telefoontje werden er afspraken gemaakt. Er waren diverse docenten met betraande gezichten, meestal van vreugde, soms van teleurstelling. Dit laat vooral weer zien hoe betrokken ze bij hun leerlingen zijn.

Om 15.00 uur mochten de leerlingen die nog niet geslaagd waren, naar school komen. Ze werden in de aula opgevangen door hun mentor en kregen de voorlopige cijferlijst te zien. Ook besprak de mentor het advies met ze, waarna ze zich konden inschrijven voor de herkansing.

Vanaf 15:45 uur was het tijd voor de geslaagde leerlingen (en de nog niet geslaagde leerlingen bleven gezellig hangen). Ook zij mochten naar school komen en hun voorlopige cijferlijst inzien. Onder het genot van een borrelhapje en een drankje maakten we er een gezellige middag van, om te vieren dat hun schoolcarrière succesvol is afgerond.

Nu op naar de diploma-uitreiking op 1 juli!

Ook interessant

Vlak voor én na de meivakantie zijn onze leerlingen uit leerjaar 1 en 2 op een bliksemstage geweest van JINC. Door middel van een bliksemstage krijgen leerlingen een beeld van verschillende beroepen en van hun eigen interesses en kwaliteiten. Dit kan weer helpen bij het kiezen van een profiel of...

Lees verder

Jongeren zelf verantwoordelijk maken voor het oplossen van incidenten, hoe doe je dat? In samenwerking met Stichting Halt traint Stichting Jongerenrechtbanken tweede- en derdejaarsleerlingen van VOLT! Toekomstmakers om conflicten binnen de school zelf op een duurzame manier aan te pakken. Het doel? We maken jongeren zelf verantwoordelijk voor het oplossen...

Lees verder

Academie Tien is een middelbare school met een brede kijk op ontwikkeling. Naast leren is er ruimte voor persoonlijke groei en verwondering. Voor het nieuwe schoolgebouw aan het Berlijnplein maakte kunstenaar Elisabet Stienstra daarom zeven kunstwerken van jonge mensen die thema’s als groei en kennis weerspiegelen. De gloednieuwe architectuur, het...

Lees verder

Je zag de leerlingen al stiekem kijken toen schrijfsters Cis Meijer, Daniëlle Bakhuis en Caja Cazemier vrijdag 22 maart de trap van het OLZ op liepen.

Lees verder