Eerste dansexamen een feit: feest in Figi!
Afgelopen woensdag was ons allereerste dansexamen: Maud Veenbrink (H5c) danste daar met 5 leerlingen uit VWO 5 de sterren van de hemel. Het was een prachtige ambiance in Figi, waar ook veel medeleerlingen op af gekomen waren om hun klasgenoten te zien schitteren.
Het begon s middags met de generale repetitie, waar docent dans, Emma Dekker door de rector in het zonnetje werd gezet voor haar fantastische prestatie. Zij is verantwoordelijk voor het opzetten van het vak dans bij ons op school en dit jaar is haar eerste examen.
Expressieleerlingen uit de brugklas trapten af, gevolgd door de hele expressiegroep van klas 2. Vervolgens werd het publiek getrakteerd op een mooie uitvoering van voorexamenkandidaten dans uit klas 4 met als klapstuk het examenwerk van klas 5. Ouders, broertjes, zusjes, (oud)collega’s en andere belangstellenden waren getuige van deze primeur in een volle Willem Pijperzaal.
Ook interessant
De stad Utrecht als klaslokaal: een uniek onderwijsconcept voor maatschappelijk betrokken leren.
De Open Dagen komen er weer aan! Op 23 en 24 januari 2025 openen wij onze deuren voor de basisschoolleerlingen van groep 7 en 8.
Onze nieuwe leerroute in samenwerking met Trajectum College 'MPower' staat voor het vinden en activeren van je eigen kracht. Wij bieden geen traditioneel theoretisch onderwijs; bij ons draait het om directe toepassingen in de echte wereld. Door te doen dus! Benieuwd? Kom dan naar onze open dagen en lesmiddagen.
Om zelf eens te ervaren hoe het is op de nieuwe leerroute MPower, kun je je aanmelden voor de open lesmiddagen.
Op Coming Out Day, afgelopen vrijdag, is in het LO-gebouw de kleine kleedkamer feestelijk geopend. De ruimte is bedoeld als veilige plek voor leerlingen die zich ongemakkelijk voelen in de reguliere kleedkamers, zoals transgender of non-binaire jongeren.
Voor leerlingen die snel overprikkeld raken of soms last hebben van woede of angst, hebben wij sinds dit schooljaar iets nieuws: een time-out kaart. Met deze kaart kunnen leerlingen even de klas uitgaan zonder dat ze steeds hoeven uit te leggen waarom.